Min dans är en hyllning till fulheten.

Rutiga pyjamasbyxor, orange skor och så musiken. Min dans blir en hyllning till all fulhet i världen.  Och skönheten ligger som ett slagfält runt mina ben. Ibland stannar jag upp och ser mig själv i spelen. Det otvättade håret som ligger nedför pannan och skymmer ena ögat. Jag låter läpparna röra sig till sångens ord och jag ler ondskefullt.
Jag befinner mig inte där du är men önskar att jag kunde ta emot dig nu när du faller.

Håret flyger åt sidan då jag snurrar runt och åter flyger in i min fulhet och blir ett med musiken.
Jag önskar att jag kunde. Och istället står jag här med musiken du gillar och sjunger med alla de textrader du nu kanske ser tillbaka på.

Abibabo.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh Polly du skriver så himla fint, totally loving it alltså! (Jag är hardcore när jag skriver totally har jag hört, så det är något jag verkligen tar på allvar) Och vi borde ta en fika nån dag och prata om those glory days tycker jag!!

2010-03-29 @ 18:24:37
Postat av: trasigaskor

som pär kommer hälsa dig (har han lovat!!) sa saknar jag dig jattemycket har fran mig tyska dator och langtar tills vi kan fika och prata och festa och allt det som vi emmapaulinisar gör! ;)

2010-04-07 @ 22:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0