2012

Det är nytt år, nya miljöer, nya saker som händer och nya tankar börjar gro i mitt sinne. Tankar som snurrar för fort för att jag ska hinna räkna hur många varv de tar igenom min hjärna och som endast lämnar skavsår kvar att fundera över. 
Jag inser för första gången hur mycket jag gillar att ha tillgång till trädgård och börjar odla kryddor och har små picknicks ute på ballkongen.
 
Våren liksom flyger förbi och det enda jag minns är att hur min mun slänger ur sig ord som febrilt försöker övertyga mig om min existens. Jag har dock väldigt många fina människor runt omkring mig som lyssnar på mitt tjat och säger emot min hjärnas konstiga påfund.
Kökssoffan blir helig och det dricks mycket kaffe i muminmuggar och funderas mycket över konst och livsgrejer.
Det blir sommar och semester. Jag sover middag nästan varje dag och tillbringar tiden på öland med fina människor. Det blir båtturer, loppisäventyr, solnedgångar vid stranden, musik och öl.
Jag går på konstutställningar och facineras samt har några mysiga stunder i stugan med mina föräldrar.
 
Semestern tar slut och hösten kommer och omfamnar mig. Jag vaknar upp och inser att jag inte har varit riktigt klok de senaste månaderna och fyller mina dagar med en massa bra saker. Med andra ord så är jag betydligt gladare än vad jag ser ut på bilden. Jag börjar åter igen att måla efter den längsta målarkrampen någonsin och inser vad det är jag verkligen vill göra.
Jag får förstahandskontrakt på en ateljé och blir hur glad som helst och börjar nästan gråta då jag får beskedet. Jag fortsätter att måla på inför mina utställningar och allt är nästan overkligt vackert och fint. Du håller fortfarande om mig efter allt som har hänt och jag är så tacksam och kan inte beskriva hur lycklig jag är.

Vernissage och utställning och jag inser att jag klarade det jag inte trodde var möjligt. Jag blir oerhört stolt över att jag lyckades komma igenom min målarkramp och komma tillbaka och njuter nu med massa mys, tända ljus och bokläsning.

Lagom till att stressen börjar göra mitt huvud konstigt igen reser jag till Bangkok och mysan. Jag börjar andas med magen igen och inser saker om mig själv.
Väl hemma fortsätter jag att andas och myser och pyser så det nästan är läskigt. Vi skapar de legendariska måndagskvällarna med project runaway och jag myser allmänt med mycket tv och musik.
Den första snön kommer och jag går upp tidigt på morgonen för att andas in nattluften, lyssna till en tyst stad och fotografera.

Snart är det ett nytt år och jag tänker smyga in i det, kasta mig in i det med huvudet först, halka in i det men framförallt hålla dig i handen då jag lämnar 2012. Jag vill lova mig själv att sluta tänka så mycket på sånt som ger mig skavsår, göra det jag tycker är kul, leka mera, inse att saker tar tid, lyssna på dig och dig och alla andra som förstår rätt så bra hur min hjärna är pantad och framförallt älska mera.
 
Tack och hej leverpastej och slut på det klyschiga blogginlägget.
 
Abibabo.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

UNDERBART (klychigt?) inlägg! :) Mysigt med bilderna också. Absolut älskar bilden med dig på ateljegolvet :D

Svar: Tack så jättemycket! haha ja jag gillar den också faktiskt. Har kommit på att man inte har så många bilder från den miljön när man själv skapar osv. Man tar bara kort på det man faktiskt skapar, men det är ju minst lika kul att se miljön runt det. I alla fall som minne såhär efteråt. :)
Solprinsens syster

2012-12-31 @ 16:25:34
URL: http://eeelins.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0